Ca si domenii de aplicare pentru separatoare de hidrocarburi: orice platforma betonata cu o suprafata mai mare de 50 mp, aeroporturi, garajele de service a autovehiculelor, parcarilor auto, magazinele conventionale, benzinarii, spalatoriile auto si multe altele.
Avand o functionalitate eficienta, datorita filtrului coalescent cu obturator automat, separatorul de hidrocarburi acopera inclusiv separarea apei de partea grosiera de pe platforme:nisip,noroi,etc ,ingloband si un decantor.
In functie de calitatea apei tratate exista doua clase de separator de hidrocarburi:
- Separator de hidrocarburi Clasa 1: Apa prelucrata contine hidrocarburi sub 5 mg/l, in concordanta cu buletinul de analiza al NF EN 858-1 si NTPA-001 (Model cu filtru coalescent).
Separator de hidrocarburi Clasa 2: Apa prelucrata contine hidrocarburi sub 100 mg/l, in concordanta cu buletinul de analiza al NF EN 858-1 si NTPA-002 (Model fara filtru coalescent).
- Separatoare de hidrocarburi cu by-pass
Separatorul de hidrocarburi cu by-pass permite tratarea debitelor mai mari in caz de furtuna, pana la de cinci ori debitul nominal.
Cantitatea de apa care intra in decantorul separatorului este limitata. Totusi, cand debitul este peste limita admisibila, nivelul ridicat este evacuat prin by-pass, fara sa perturbe functionarea separatorului.
Sistemul de obturare este calibrat pentru fluide cu densitate intre 0.85 si 0.95 g/cmc. Pe masura ce stratul de hidrocarburi creste in greutate plutitorul coboara si la un moment dat obtureaza iesirea din separator astfel ca apa nu va mai fi deversata in mediul inconjurator.Particule fine de hidrocarburi ajung in filtrul coalescent, unde datorita modalitatii sale de constructie , se formeaza curenti turbionari astfel combinandu-se cu alte particule fine, rezultand picaturi mai mari care sunt apoi eliberate din filtru si separate, ridicandu – se la suprafata.